Data publikacji: 20/03/2012

„Koncert Muzyki Kameralnej i Organowej”

16 marca br. w Sali Koncertowej jarosławskiej Szkoły Muzycznej odbył się kolejny w tym sezonie artystycznym, koncert. Przy dźwiękach organów, oboju, klarnetu oraz fagotu, piątkowy wieczór urozmaicił Maciej Banek oraz Krakowskie Trio Stroikowe.

Program Koncertu

Maciej
Banek


Johann Pachelbel
(1653-1706)

Fuga in C

Dietrich
Buxtehude (1637-1707)
Preludium C-dur BuxWV 138

Pablo Bruna
(1611-1679)
Tiento de 2.tono por Ge sol re ut
“Sobre la letania de la Virgen”

Johann Sebastian
Bach (1685-1750)
Fantazja in G BWV 572

Franciszek Liszt
(1811-1886)

Jakob Arcadelt
(1500-1568)
Ave Maria

Charles-Marie
Widor (1844-1937)
V Symfonia organowa f-moll op.42 nr 1
cz.V.Toccata

Dariusz
Bąkowski-Kois(1973)
Toccata in g (la Folie d’Espagne)

Krakowskie Trio Stroikowe

Wolfgang Amadeusz
Mozart (1756 – 1791)
Divertimento B-dur KV Anh. 229
1.Allegro
2.Larghetto
3.Menuetto
4.Rondo.Allegro

Johann Sebastian
Bach (1685 -1750)
Triosonate nr 1 Es-dur BWV 525
1. Allegro moderato
2. Adagio
3. Allegro

Henri Tomasi
(1901 – 1971)
Concert champetre
1. Overture
2. Minuetto
3. Bourree
4. Nocturne
5. Tambourin

 

 

 

Maciej Banek
Ukończył PLM w Rzeszowie, a następnie Akademię Muzyczną w Krakowie, w klasie
organów prof. Mirosławy Semeniuk – Podrazy (dyplom z wyróżnieniem, 2004). W
2010 r. ukończył studia podyplomowe na wydziale instrumentalnym AM w Krakowie,
w klasie organów dr hab. Dariusza Bąkowskiego – Kois.
Brał udział w licznych kursach mistrzowskich interpretacji muzyki organowej
(m.in. pod kierunkiem Josepa Mas I Boneta, Guy Boveta, Jamesa Davida
Christiego, Gerharda Gnanna, Ewalda Kooimana, Jona Laukvika, Daniela Rotha).
Obecnie jest organistą w kościele Św.. Stanisława BM w Krakowie; równocześnie
jest wykładowcą klasy organów w Archidiecezjalnej Szkole Muzycznej im. Ks.
Kardynała Franciszka Macharskiego w Krakowie.
Występował jako solista, kameralista, akompaniator w wielu polskich
miastach: Krakowie, Lublinie, Rzeszowie, Stalowej Woli, Strzyżowie, Krakowie –
Tyńcu, Wadowicach, a także w Phoenix w Arizonie (U.S.A).
Jest również założycielem i dyrygentem chóru Schola Cantorum Sancti
Stanislai w Krakowie.

Krakowskie Trio
Stroikowe
powstało
z inicjatywy oboisty Marka Mleczko w roku 1997 przy Orkiestrze Kameralnej
Capella Cracoviensis. Zespół składa się z wybitnych instrumentalistów, którzy
przejawiają swą aktywność artystyczną nie tylko w grze orkiestrowej, ale
również kameralnej oraz bardzo często solowej – stąd też muzycy mają na swym
koncie wiele koncertów kameralnych z różnorodnym repertuarem, od muzyki
barokowej do współczesnej.
Krakowskie Trio
Stroikowe koncertowało niemal że na wszystkich prestiżowych festiwalach muzycznych
w Polsce, spotykając się z entuzjazmem publiczności i uznaniem krytyków. W 2005
roku współpracując z PWM i DUX, zespół nagrał płytę z utworami polskich
kompozytorów XX wieku (Szałowski, Tansman, Lutosławski, Spisak, Palester,
Krauze), a rok później na zaproszenie Polskiego Towarzystwa Bachowskiego,
zarejestrował we własnej transkrypcji Sonatę Es dur BWV 525 Jana Sebastiana
Bacha. Członkowie Krakowskiego Tria Stroikowego są pedagogami Akademii
Muzycznych w Krakowie i Katowicach.

Roman Widaczek
Klarnecista.
Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach – klasa prof. H.
Kierskiego.
Swoje umiejętności
kształcił na
wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez prof.
Guy Deplus i
prof. Michaela Arrignon.
Jest laureatem II
nagrody na I Ogólnopolskim Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie
Trybunalskim
(1995r.), a także III nagrody na Ogólnopolskim
Konkursie Kompozytorskim w Bielsku –
Białej
(1990r.).
Stypendysta
Ministra Kultury i Sztuki. Odznaczony Brązowym Krzyżem za zasługi w
upowszechnianiu
kultury muzycznej.
Prowadząc
ożywioną działalność
artystyczną
ma w swoim
dorobku wiele koncertów solowych i kameralnych,
występując
m.in. z takimi artystami i zespołami jak Sharon
Kam, Dimitri Ashkenazy, Kwartet Śląski, Hilliard
Ensemble.
Występował jako
solista z większością polskich
orkiestr, m.in. z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach,
Filharmonią
Śląską, Krakowską, Wrocławską, Poznańską, Szczecińską, Częstochowską,
Świętokrzyską, Lubelską, Śląską Orkiestrą Kameralną, Capellą
Cracoviensis oraz Orkiestrą Akademii Muzycznej w Katowicach. Występuje
również jako
solista – kameralista na wielu koncertach i festiwalach
w kraju i za granicą – Czechy, Niemcy, Włochy, Portugalia,
Finlandia, Korea Pd., Japonia, Chiny.
Dokonał wielu nagrań
płytowych (głównie
jako kameralista).
Jako jeden z
nielicznych klarnecistów gra również na rzadko spotykanym instrumencie – basethornie
(altowa odmiana klarnetu) .
To właśnie na tym
instrumencie zagrał wspólnie z Sharon Kam na Międzynarodowym Festiwalu „Muzyka
w Starym Krakowie” w 2004 r., wykonując Konzertstücki F. Mendelssohna na klarnet,
bassethorn i orkiestrę.
W 2009 roku
został zaproszony, jako solista, do udziału w Światowym Kongresie Klarnetowym –
Clarinet Fest w Porto. W ramach tego kongresu poprowadził również kurs
klarnetowy w Konserwatorium Muzycznym w Porto. Jest pierwszym klarnecistą
Capelli Cracoviensis, członkiem Krakowskiego Tria Stroikowego oraz wykładowcą
katowickiej Akademii Muzycznej.

Paweł Soleck
i
Fagocista. Edukację
muzyczną rozpoczął w 1985 r. w PSM im. M. Karłowicza w Krakowie, w klasie
fagotu prof. H. Urbańskiego. Po uzyskaniu dyplomu II st., w 1992 r. podjął naukę
w Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie prof. K. Siudmaka.
W 1998 roku ukończył
studia z wynikiem celującym.
Jest laureatem
krajowych konkursów muzycznych oraz stypendystą kilku fundacji, m.in.:
International Music Camp w 1989 r., Europejskiej Fundacji Mozartowskiej w
latach 1994 – 95, Fundacji Sztuki Młodych 1989 – 91.Finalista Międzynarodowego
Konkursu Indywidualności Muzycznych im. A. Tansmana w Łodzi (1998) oraz Międzynarodowego
Konkursu „Praska Wiosna” w Pradze (2002).
W 1996 roku
występował na prestiżowym festiwalu w Schwetzingen.
W sezonie 2004/05
był pierwszym fagocistą Libańskiej Narodowej Orkiestry Symfonicznej w Bejrucie.
Obecnie pracuje
jako pierwszy fagocista Capelli Cracoviensis. Jest członkiem Krakowskiego Tria
Stroikowego, z którym w 2005 nagrał dla wytwórni DUX płytę z muzyką
kompozytorów polskich, napisaną na trio stroikowe.
Od listopada 2006
roku jest muzykiem krakowskiej poetki i piosenkarki, Basi Stępniak – Wilk.

Marek Mleczko
Oboista.
Studiował w Akademii Muzycznej w Krakowie (J. Kotyczka) oraz w Staatliche Hochschule
für Musik we Freiburgu (H. Holliger).
Uzyskał szereg
nagród i wyróżnień w konkursach muzycznych, m.in.: 1 – nagroda w Międzynarodowym
Konkursie „The Skene Award” w Aberdeen (1985), 1-nagroda w Ogólnopolskim
Konkursie Obojowym im. K. Kurpińskiego we Włoszakowicach (1986).
Jest finalistą
Międzynarodowych Konkursów Muzyki Kameralnej „Nicanor Zabaleta” w San Sebastian
(1987) i U.F.A.M w Paryżu (1994).
Za swoje osiągnięcia
muzyczne otrzymał stypendia: Rosenberg – Stiftung, Deutscher Akademischer
Austauschdienst oraz stypendium Prezydenta Miasta Krakowa. Dokonał licznych
prawykonań utworów kompozytorów współczesnych (m.in. polskie prawykonanie
Chemin IV L. Berio).
Obecnie jest
oboistą w orkiestrze kameralnej Capella Cracoviensis oraz adiunktem II st., w krakowskiej
Akademii Muzycznej.

 

 


Galeria